dimarts, 13 de setembre de 2016

La superilla: una bona idea en mans d’uns ineptes.


Barcelona pateix una saturació de tràfic rodat, que acapara l’espai públic pels desplaçaments en medis privats. A més, contaminen l’aire de tothom.  http://www.ara.cat/societat/Barcelona-evitaria-morts-disseny-millor_0_1603639643.html  .Diu que moren 5 vegades més barcelonins per la contaminació que pels accidents de trànsit. http://www.ara.cat/societat/barcelona-contaminacio-diesel_0_1486651549.html. El cost econòmic de la despesa sanitària la paguem entre totes, amb diners i amb anys de qualitat de vida perduda:
Si a la dictadura dels automòbils li afegim la invasió de guiris ocupant qualsevol racó, per més insospitat que aquest sigui, l’espai per a la ciutadania que els grecs anomenaven Àgora, ha desaparegut de l’antiga rosa de foc. Fins i tot hi ha overbooking de carretons dels remena-contenidors ( Però aquests últims són tant invisibles que ni els serveis socials semblen veure`ls  http://salvemcanricart.blogspot.com.es/2012/04/4-morts-mes-per-violencia-immobiliaria.html )  
Enfront d’aquest cúmul de calamitats, l’actual ajuntament enarbora el pla de la superilla, que d’entrada, és una bona idea. Però quan la volen dur a la pràctica, d’ineptitud dels responsables polítics de Sant Martí de Provençals  torna a quedar en escandalosa evidència. Arribar a conseller de districte per sectarisme de capelleta, ens garanteix una gestió pública tant desastrosa, que provoca vergonya aliena. http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/09/12/majoria-de-veus-critiques-en-el-primer-debat-ciutada-sobre-les-superilles/

Perquè just tornant de vacances i començant les escoles es llencen a la piscina? Perquè no van pensar que estan en obres, tant en el Carrer Pere IV com en la plaça de Les Glòries?  Doncs perquè volien posar-se medalles aprofitant l'avinentesa de la festa major del Poblenou. Però amb les preses per prémer el gallet, han aconseguit que els hi surti el tret per la culata. http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/09/10/festa-major-poblenou-arrenca-queixes-veinals-turisme-superilla/

D’altre banda, tenim les “entitats veïnals” que viuen de la subvenció directe dels pressupostos municipals. “Casualment” tenen el mateix carnet de partit polític que el de la ma que els peixa. Ma que llepen sense vergonya davant les càmeres de televisió, també municipal. Deia el mestre Espriu: “...envilits pel ventre, per l’afalac al ventre, per la por,..., sense parar llepaven el ferrall que l’afermà des de fa tant de temps al fang. Li hauria estat senzill de fer, del seu silenci, un impenetrable altíssim, però van triar la gran vergonya mansa dels lladrucs” Com que em veig incapaç de superar aquesta definició d’en Salvador, deixo aquí el tema de les “entitats veïnals” i llurs vassallatges. http://benegre.cat/2016/09/13/colau-recupera-la-disfressa-de-superheroina-per-mirar-lhoritzo-des-dels-terrats-de-la-superilla-del-poblenou/
Tornant a la idea de la superilla, és obvi que s’ha de posar alguna mena d'ordre en la llei de la selva que s’ha imposat en els carrers, que abans eren nostres. Però calia pensar en la mobilitat pública amb 2 dits de front, preveure usos dels espais alliberats de cotxes, calia informar, preveure i ser flexible...Enlloc d'això, escriuen tota una enciclopèdia en tres volums de cagades, bunyols i nyaps. Després són un grapat d'estudiants d'arquitectura els qui han d'intentar "lidiar" amb l'assumpte, i qui l'encerta, l'endevina, aprovant l'assignatura. Els qui no l'encertin, suspenen i carreguen en el seu currículum el fracàs de l'invent? http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/09/11/superilla-poblenou-nous-usos-estudiants-arquitectura/
No podem tolerar que amb el fals argument d'abolir la llei de la selva, entrin amb la motoserra i talin tots els arbres selvàtics. Encara menys s'hauria de permetre, quan la motoserra l'agafa el "cunyat" del venedor de fusta..., oi que m'entens? La gentrificació verda ja fa temps que l'han inventada http://www.ara.cat/societat/gentrificacio-evitar-expulsi-veins-barri_0_1639636051.html. Continuar consentint aquestes coses, és el que ens condemna a seguir patint la planificació immobiliària del "botijo i taula rasa, perquè pels collons em passa".
 Amb l'arrogant menysteniment de la realitat que els caracteritza, i aferrant-se al "sostenella y no enmendalla", s'arriba a afirmar que tot va sobre rodes :-( http://www.elnacional.cat/es/bcn-hub/salvador-rueda-supermanzanas-piloto-poblenou_110785_102.html 
Doncs no, la pau dels cementiris no és pau, és desolació urbana, que lucra als de sempre. Ja n'hi ha prou de "solucions" xapuceres. Encara és hora que ningú parli de la petjada ecològica de la superilla o  del 22@. Per escoltar discurs veritable, anem als científics i mireu https://www.youtube.com/watch?v=PnOp6PDOx9A .
Ja ens han enganyat massa vegades, i els uns pels altres, tenim el barri cada dia més potes amunt :-(  http://www.ara.cat/economia/Colau-centre-Cisco-Schneider-Barcelona_0_1649835035.html?utm_source=Social-Ads&utm_medium=facebook-ads&utm_campaign=promoted
Sort que, de tant en tant, encara hi ha algú que pensa, i es fa més preguntes que certeses té :-) https://antroperplejo.wordpress.com/2016/09/13/cuatro-preguntas-y-una-certeza-sobre-la-superilla/.
El vehicle privat ha d'acabar-se deixant fora dels carrers per a poder rehumanitzar-los  http://www.jotdown.es/2016/09/irremediable-adios-la-cultura-del-coche/ i si se sap fer bé, totes les persones en sortirem beneficiades http://www.eldiario.es/aragon/sociedad/desplazan-desploman-emision-CO2-Zaragoza_0_545595663.html

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Agafat del Facebook:"Bon dia. Ahir vaig estar al debat de la superilla i volia compartir algunes impressions que em van sobtar:

1- L'ajuntament no té un pla de regulació del trànsit ni un pla de transport definit per a poder portar la ciutat cap un "nou model de mobilitat" com ells li diuen. La resposta a com es gestionarà tot el trànsit de Pere IV i Almogàvers va ser literalment "ja desapareixerà".

2- Els usos actuals de la superilla son absurds i no hi ha cap projecte ferm sobre la taula ni tan sols per fomentar el negoci de barri el qual no té ni infrastructura per moure béns ni serveis.

3- Ahir davant de l'assamblea un autocar parat davant l'hotel de Ciutat de Granada ocupava tot l'espai d'entrada a la superilla. Els cotxes del darrere van saltar-se la contínua envaïnt el que ara és espai "peatonal" per poder passar-lo. Un parell de motos també van fer la seva. Els podem criminalitzar o preguntar-nos per què.

4- Van venir a sentir les opinions dels ciutadans i això ho valoro. Era el tercer dia on es feien debats i no en van donar cap de solució ni mini ni macro. Van fer speech abans dels torns de paraula i speech després i tots cap a casa. Se sap quan vindràn amb solucions i projectes seriosos?

A mi em van ensenyar de petita que si volia fer un bon examen havia d'estudiar un temps abans per poder-lo preparar bé Ells han fet l'examen i ara es volen posar a estudiar quan l'examen ja es va fer la setmana passada. Ens venen a escoltar sobre problemes que ells com a ajuntament i impulsors d'aquests projectes haurien de tenir en compte més que el ciutadà.

SI hem d'anar-hi nosaltres a dir TOT el que falla es per dues raons: o no han fet la seva feina o no la saben fer. No sé què em fa més por."

Anònim ha dit...

Molt ben dit! Aquest es l'esperit de queixa que cal fer i extendre -i que no els agrada sentir-; legitima, objectiva i "basada en fets reals" i "coneixement de causa"...en aquest cas, del barri). Contra aquests arguments nomes afronten demagogia i nul.la aurocritica. Quan entrem en detalls particulars, tenen la resposta guanyada, doncs "no ens podem mirar el melic", quan es tracta d'operacions q persegueixen resoldre problemes globals. La paradoxa es q aqui no resol cap problema preexistent en aquest ambit, sino que en genera.

Joan Marca ha dit...

http://diesdefuria.blogspot.com.es/2016/09/de-la-superilla-lamenaca-de-larxipelag.html